09913106219 arrow-small-left-icon تهران، مزرداران، برج الوند، طبقه همکف، واحد 22/1

در خرید لباس زیر به چه نکاتی باید توجه کرد

با پیشرفت علم پزشکی و گسترش فرهنگ بهداشت جهانی در صده‌های اخیر، به وضوح به این مهم پی برده‌ایم که اهمیت انتخاب درست لباس زیر کاملا و مستقیما با سلامتی افراد مرتبط است. بویژه برای خانم‌ها این مورد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌شود. زمانیکه به این فکر میکنید چه نکاتی برای انتخاب یک لباس زیر مهم است باید بدانید حتی لباس‌های زیر تاریخ انقضا دارند و شاید این نکته را تابحال نمی دانستید. پس با ما همراه باشید تا بدانیم که در خرید لباس زیر به چه نکاتی باید توجه کرد.

لباس زیر نخی بهترین جنس لباس

شک نکنید از جنس نخی بهتر نداریم! در میان فراوانی لباس‌های زیر فانتزی و مدل‌های دیگر، جنس نخ از همه آنها بهتر است. این بدین معنی نیست که دیگر مدل‌ها کیفیت لازم را نداشته باشند. اما بهتر است اولویت شما لباس‌های زیری که از نخ ساخته شده اند باشند. در این میان لباس‌های نخی از کیفیت‌های مختلفی برخوردار هستند که نیاز است بهترین کیفیت را تهیه کنید.

لباس زیر راحت و اندازه بدن شما

یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کرد استفاده از لباس زیری است که کاملا اندازه شما باشد. بدون ایجاد ساییدگی بتوانید از آن استفاده کنید و بتوانید بهترین احساس راحتی را در هنگام فعالیت روزانه با ورزش داشته باشید. دکتر کلی‌جونز پیشنهاد می‌کند که اگر می‌خواهید لباس زیر بپوشید، حتما باید کاملا اندازه باشد و ساییدگی و حساسیت ایجاد نکند.

در خرید لباس زیر به چه نکاتی باید توجه کرد

لباس زیر مقاوم در برابر شستشو

لباس زیری را انتخاب کنید که با شستشوی مکرر به سرعت کیفیت خود را از دست ندهد. شستشوی مداوم لباس زیر ضروریست و سلامتی شما را تضمین می‌کند. در این میان گزینه‌های بسیاری است که حتی با یک بار شستشو کیفیت خود را از دست می‌دهند و نیاز هست از انتخاب چنین مواردی خودداری کنید تا علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌های خود، سلامتی خود را نیز به حاشیه نکشید.

خشک کردن لباس زیر بسیار مهم است

پس از شستشو حتما لباس زیر خود را به مدت ۳۰ دقیقه در معرض باد گرم قراردهید. بهتر است از دستگاه خشک کن استفاده کنید در عیر این صورت نور مستقیم آفتاب گزینه جایگزین مناسبی می‌تواند باشد.

  • در سال ۲۰۰۵ پژوهشی درمورد لباس‌های زیر بنددار انجام شد. نتیجه پژوهش آن بود که مدل لباس زیر هیچ تغییری در ریززیستگاه پوستی اندام زنانه ایجاد نکرده است. لباس زیر هیچ تأثیری در pH محیط یا ریزفلورای هوازی نداشت. در عوض خشگ کردن لباس به مدت سی دقیقه پس از شستشو نتایج بسیار بهتری را رغم زد.
  • مطالعه دیگری که به‌تازگی انجام شده است هیچ ارتباطی بین استفاده از لباس‌ زیر و عفونت ادراری، واژینور باکتریال یا عفونت قارچی پیدا نکرد.

بهترین کار بعد از خرید لباس زیر

اولین کاری که باید انجام دهید شستشوی لباس زیر هست. هرگز لباس زیر را پس از خرید نپوشید مگر آنکه آنرا شسته باشید. ممکن است در مسیر حمل و نقل لباس‌ها، آلودگی‌های فراوانی ایجاد شده باشد اما شک نکنید شستشوی پس از خرید بهترین گزینه برای خروج از این ریسک بزرگ است.

شاید باور آن برای شما سخت باشد اما مواردی از بیمار شدن افراد به دلیل عدم شستشوی لباس زیر پس از خرید گزارش شده است که اهمیت این موضوع را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

اهمیت لباس زیر مناسب

در جمع بندی اینکه در خرید لباس زیر به چه نکاتی باید توجه کرد باید گفت بی‌شک جنس لباس حرف اول را میزند اما حتما به نکات زیر نیز توجه کنید:

  • بعد از انتخاب لباس زیر زنانه مورد علاقه تان که با توجه به نکات بالا هم جنسی مناسب و هم سایز درستی دارد، حتما لباس زیرتان را با آب ولرم رو به گرم و مقداری مایع لباسشویی بشویید و بگذارید خوب در معرض آفتاب خشک شود.
  • لباس زیرهایی که روزانه استفاده می شوند باید دارای الیاف طبیعی بوده و فاقد مواد ترکیبی مانند پلاستیک باشند.
  • انتخاب لباس زیر مناسب برای دوران بارداری نیز به راحتی شما بستگی دارد. در این دوران به دلیل بزرگ شدن باسن و شکم دیگر نمی توانید لباس‌ زیرهای قبلی خود را بپوشید. در واقع شورت مناسب زمان بارداری باید قسمتی از آن روی شکم را پوشش دهد. پس شورت انتخاب شده نباید خیلی تنگ یا گشاد باشد و مانع از حرکت آزادانه شما شود.
  • لباس زیر باید متناسب با سایز بدن انتخاب شود. زیرا تنگی این لباس ها عروق پوست را تحت تاثیر قرار می دهند و موجب اختلال گردش خون می شوند.
  • ممکن است شما لباس زیرهای فانتزی را به دلیل جذابیت‌های ظاهری آن دوست داشته باشید اما در انتخاب لباس زیر مناسب بهتر است درگیر مد نشوید.
  • همان اندازه که جنس پارچه لباس زیر باید با کیفیت باشد، رنگ آن نیز باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. برخی از لباس زیرها با رنگ‌های شیمیایی و غیر بهداشتی رنگ می‌شوند. دقت کنید که ممکن است پوست بدن شما به این رنگ‌ها واکنش خوبی نشان نداده و دچار مشکل شود. بهترین شورت زنانه از نظر پزشکی نباید هنگام شستشو رنگ دهد.
  • شستشوی لباس زیر با شستشو دهنده‌های معمولی، مانند مایع لباسشویی یا پودرهای آنزیم‌دار ایده چندان خوبی نیست. این دست از شوینده‌ها اغلب منجر به ایجاد خارش، سوزش، آلرژی یا حساسیت‌های پوستی می‌شوند.
  • سوتینی که رد بند آن روی بدن بماند، روی پوست احساس سوزش ایجاد کند یا باعث فشار بر بدن شود، تنگ است. مدلی هم که فرم مناسبی ایجاد نکرده و پوشیدن آن تغییری ایجاد نکند،  گشاد است. بنابر این حد وسط این دو سایز برای شما مناسب است؛ باوجود این گاهی وقت‌ها سایز دور سینه مناسب نیست در‌حالی که سایز کاپ مناسب است یا برعکس. در چنین شرایطی اولویت رابه سایز کاپ بدهید و سایز دور سینه رابا استفاده از دوخت کوتاه کنید یا با استفاده از رابط بلند.
  • خیلی از لباس زیرهای فانتزی دارای انواع لوازم تزئینی مثل نگین و گیره هستند. در مورد این دسته از لباس‌ها به‌خصوص خانم‌هایي که در گذشته علائم حساسیت پوستی را تجربه کرده‌اند باید بیشتر مراقب باشند. گاهی تماس مستقیم یک قطعه فلزی با پوست بدن باعث بروز مشکلاتی جدی می شود که می تواند کار رابه ویزیت دکتر و دارو بکشاند. همان‌ طور که می دانید بعد از خرید لباس زیر هم نمیتوان آنرا پس داد، بنابر این قبل از خرید به جزئیات دقت کنید تا بعد از صرف هزینه بتوانید از لباستان استفاده کنید.
  • در خرید لباس زیر به نکات زیر توجه کنید:

  • جنس لباس زیر: لباس زیر از انواع مختلفی از مواد ساخته می شود، از جمله پنبه، نایلون، پلی استر و ابریشم. پنبه
  • یک ماده طبیعی است که نرم و راحت است و برای پوست های حساس مناسب است. نایلون یک ماده مصنوعی است که بادوام و رطوبت را از بین می برد. پلی استر یک ماده مصنوعی است که بادوام و خشک است. ابریشم یک ماده طبیعی است که نرم و لوکس است.
    اندازه لباس زیر: لباس زیر باید اندازه مناسب داشته باشد تا راحت باشد و از پوست شما محافظت کند. لباس زیر خیلی تنگ می تواند باعث تحریک پوست شود و لباس زیر خیلی گشاد می تواند از شکل شما خارج شود.
    سبک لباس زیر: لباس زیر در انواع مختلفی از سبک ها موجود است، از جمله شورت، سوتین، شورتک، بدنه، جوراب و جوراب بلند. انتخاب سبک مناسب به عواملی مانند کاربرد و سلیقه شخصی شما بستگی دارد.
    رنگ لباس زیر: لباس زیر در طیف گسترده ای از رنگ ها موجود است. انتخاب رنگ مناسب به عواملی مانند رنگ پوست و لباس های شما بستگی دارد.
    قیمت لباس زیر: لباس زیر در طیف گسترده ای از قیمت ها موجود است. انتخاب قیمت مناسب به بودجه شما بستگی دارد.در خرید لباس زیر به چه نکاتی باید توجه کرد

    در اینجا چند نکته اضافی برای خرید لباس زیر آورده شده است:

  • لباس زیر خود را با توجه به نیازهای خود خریداری کنید. اگر ورزش می کنید، لباس زیر ورزشی بخرید که از شما پشتیبانی کند. اگر پوست حساس دارید، لباس زیر پنبه ای بخرید که باعث تحریک پوست شما نمی شود.
    لباس زیر خود را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید تا از کیفیت آن اطمینان داشته باشید.
    لباس زیر خود را به صورت مرتب بشویید تا از تجمع باکتری ها و بوی بد جلوگیری شود.
    با رعایت این نکات می توانید لباس زیر مناسبی را برای خود انتخاب کنید که راحت و شیک باشد.

در نهایت فراموش نکنید توجه به نکات مهم خرید لباس زیر ابتدا برای شما ضروریست سپس برای اقتصاد خانواده خود از اهمیت بالایی برخوردار است.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *